Köpvillkor 

√ Alltid personlig service! - Support 09:00-23:00 via chattsupport eller mail: support@ilovebags.se.

√ Alltid fri frakt inom Sverige på alla våra ordrar - oavsett storlek på din order.

√ Spårbara leveranser med tydlig information i hela leveransprocessen.

√ 14 dagars ångerrätt från orderns mottagande. 

Förord

ilovebags.se köpvillkor innehåller värdefull information som beskriver hela köp-, betalnings- och leveransprocessen. Vårt mål är alla kontakter skall vara enkla, smidiga och hanteras med fullt förtroende från alla parter.

När du hittat en produkt du vill ha, väljer du antal och eventuell färg. Du klickar sedan på ”köp”, och din vara hamnar i ”Varukorgen”, se i övre högerspalten. Du kan fortsätta handla eller gå till kassan genom att trycka på ”Gå till kassan” vid din varukorg. Vill du genomföra köpet så väljer du betalsätt och fyller i dina uppgifter. När du genomfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till den mailadress du angivet. 

BETALSÄTT

Priser
Alla köp sker i svenska kronor (SEK). Priser som fastställs på ilovebags.se inkluderar moms. 

Köp
Ditt köp bekräftas med e-post eller sms. När din leverans finns att hämta hos ditt lokala DHL- eller PostNord-ombud, skickas avisering via sms eller e-post.

Vi polisanmäler alltid falska beställningar eller andra bedrägeriförsök.

Kredit och betalkort
Vi accepterar Mastercard samt Visa. Väljer du att betala med någon av dessa betalar du ingen kortavgift. Vi samarbetar med betalväxeln Mondido som garanterar en snabb och säker betalning. Vi sparar aldrig dina kortuppgifter då överföringen sker med en SSL-kryptering, detta innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.

Faktura
Vi samarbetar med Klarna AB som erbjuder fakturabetalning samt delbetalning. För att få handla med Klarna faktura måste du uppfylla vissa krav: 

• Du måste ha fyllt 18 år.
• Vara utan betalningsanmärkningar.
• Din adress måste vara samma som du är folkbokförd på.
• Du får inte ha obetalda krav från Klarna.

När du slutför ett köp genomför Klarna en förenklad kreditprövning (påverkar inte låneansökan, läs mer på klarnas sida) och kontrollerar att kraven ovan uppfylls. 

Klarna konto
Vill du själv kunna välja hur mycket du vill betala varje månad är Klarna konto betalsättet för dig. Med Klarna konto får du alltid hem dina varor innan du betalar. Du kan även samla alla dina köp på ett konto, detta gäller alla köp du gör via Klarna konto. För mer information kontakta Klarna AB www.klarna.se 

LEVERANS OCH FRAKTKOSTNAD

Paket levereras med DHL eller PostNord till ett ombud nära dig. Vissa större paket skickar vi även med hemleverans helt gratis för en smidigare köpupplevelse.
När ditt paket är klart för uthämtning hos ombud får du en avisering via sms eller e-mail. Vi erbjuder alltid fri frakt oavsett storleken på din order. 

LEVERANSTID

Vi hanterar normalt en godkänd och mottagen order samma dag. Om varan skulle vara slutsåld eller har längre leveranstid än förväntad informeras du via sms eller e-post. Vi samarbetar med DHL och PostNord, normal leveranstid är 2-3 dagar med undantag för helger och vissa delar av norra Sverige.

SORTIMENTFÖRÄNDRINGAR

ilovebags.se reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom.Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor i sortimentet. ilovebags.se reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger heller ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. ilovebags.se förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

LEVERANS TILL MINDREÅRIGA

Vi levererar inte till personer yngre än 18 år utan målsmans tillåtelse.

ÅNGERRÄTT

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du fick varan i din besittning eller från den dag du fick den sista varan i en beställning om flera varor i din besittning. Du kan utnyttja din ångerrätt direkt efter ditt köp och behöver alltså inte invänta att ångerfristen ska börja löpa. Du kan åberopa din ångerrätt genom att lämna eller sända ett meddelande om detta till oss och därefter återsända varan, detta utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från det att du meddelade oss om att du ville utnyttja din ångerrätt.

 Du kan även välja valfri alternativ för att återsända eller återlämna varan och du som kund ansvarar för den faktiska kostnaden för att återsända eller för att återlämna varan.

Det finns ett standardformulär för att utöva ångerrätten på Konsumentverkets hemsida som du kan använda dig av. Du kan även ladda ner standardformuläret här: Ångerblankett

Vi rekommenderar att du använder Konsumentverkets standardformulär när ångerrätten åberopas.

Vi ber dig att att återsända den vara för vilken du utnyttjar din ångerrätt i sin originalförpackning som postpaket.

Ångerrätten gäller i stort sett allt på vår sajt ilovebags.se.

Återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit ditt meddelande om att du vill utnyttja din ångerrätt. Du har rätt att hantera den vara som du köpt från oss på sådant sätt att du kan fastställa dess egenskaper och funktion. Om du hanterat varan i större omfattning än vad som anses nödvändigt för att kunna fastställa varans egenskaper och funktion är du skyldig att ersätta oss för denna värdeminskning och vi kan i sådana fall komma att göra ett avdrag motsvarande.

Om du har frågor angående din ångerrätt, kontakta oss via chatten eller epost: support@ilovebags.se 

REKLAMATION

Tre års reklamationsrätt gäller enligt Konsumentköplagen. Vid reklamation skall du alltid kontakta ilovebags kundtjänst, se kontaktinformation, och uppge beställningsnummer, orsak till reklamationen samt gärna bifoga bilder på skadan. Vid reklamation av defekt vara skall du som kund begära ett RN (returnummer) och fraktetikett. Skicka aldrig varor utan att först avtala med oss, för hanteringen är det viktigt att vi vet att paket är på väg. Glöm inte att emballera produkten väl. Om du helt uppenbart har paketerat produkten felaktigt kan du komma att krävas på ersättning. I de fall returanledningen är reklamation och fel som ej kan påvisas, utgår en avgift om 300 kr. Försändelser som saknar RN återsänds till avsändaren och fraktkostnaden debiteras.

Vid eventuell tvist lovar vi att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

TRANSPORTSKADA

Vid synliga skador på paket eller emballage är det viktigt att du anmäler detta direkt till utlämningsstället. Kontakta vår kundtjänst, se kontaktinformation. Dolda transportskador anmäls snarast möjligt till vår kundtjänst för hantering av skadan.

KONTAKT

Kontakta oss på:
E-post: support@ilovebags.se eller chattsupport.
Öppettider: 09:00-23:00 


Lager/Returadress

I Love Bags
Kungsgatan 10
451 30 UDDEVALLA

Postadress (endast brev): 

Bags & Accessories International co AB
Södra drottninggatan 14
451 40 Uddevalla

COOKIES

Webbutiken använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en textfil som lagras på din dator och innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. Webbutiken använder cookies för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

PERSONUPPGIFTER

När du registrerar dig hos oss godkänner du att vi lagrar dina personuppgifter för att vi ska kunna möta dina förväntningar och fullfölja avtalet gentemot dig ifråga om leverans och kundservice. Du har enligt GDPR Personuppgiftslagen rätt att få ut information och begära:

Utdrag av registrerade uppgifter. 
Att registrerade uppgifter ändras. 
Att registrerade uppgifter raderas.

 

Alla personuppgifter hanteras enligt GDPR Personuppgiftslagen. Som kund till ilovebags kan du få e-post rörande beställning, betalning eller annan kommunikation du initierat samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. Önskar du inte få erbjudande från oss så kan du när som helst avsluta din prenumeration genom att klicka längst ner i nyhetsbrevets länk ”Avsluta prenumeration”. Information om dina personuppgifter, kontakta oss på support@ilovebags.se

TVISTER

Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174,  101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr. För information om vilka rättigheter du som har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

FORCE MAJEURE

Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa Allmänna villkor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.